Salgs- og leveringsbetingelser

Herunder kan du læse salgs- og handelsbetingelserne for Hos-Rune.dk 

Hos-Rune.dk er ejet af Rune Johansen, Sebastian Rosborg, Lasse Brandt og Richard Oberdieck, CVR-nr. 43213083, Sønder Boulevard 131 kl tv, 1720 Kbh V, th, info@hos-rune.dk 

Aftalerne indgås på dansk.  

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.dinol.dk. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.  

 

Betaling og levering 

Vi modtager betaling med Dankort, Maestro, Mastercard kreditkort, Mastercard debitkort, Visa, Visa debit. 

Beløbet trækkes først, når varen afsendes.   

Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen tillægges prisen for fragt med mindre du ønsker, at afhente din bestilling i butikken. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr.   

Vi leverer i øjeblikket kun til Danmark, og med GLS som fragtservice. 

 

Fortrydelsesret 

Du har ret til at fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage.   

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter varen er leveret, eller udleveret til dig eller en stedfortræder for dig. 

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen 14 dage fra du eller en stedfortræder får den sidste vare i hænde.   

I tilfældet af, at fortrydelsesfristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den førstkommende hverdag.  

Sådan udnytter du din fortrydelsesret   

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Vi anbefaler at du sender en e-mail til os, hvori du skriver, at du fortryder dit køb. Du kan også sende et brev. 

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesformularen findes sidst i ordrebekræftelsen.  

Fortrydelsen er gyldig så længe den er afsendt inden fristen er udløbet. Det er derfor vigtigt, at du kan dokumentere præcis hvornår fortrydelsen er afsendt. 

Returnering af varen og returomkostninger  

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen retur til Sønder Boulevard 131 kl tv, 1720 Kbh V uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.   

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling og du skal selv betale for at varen bliver returneret. 

Ingen fortrydelsesret 

Disse køb kan ikke fortrydes:  

  • Levering af varer som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. 
  • Levering af forseglede varer som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. 

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse 

I tilfældet af at du fortryder dit køb, refunderer vi alle de betalinger vi har modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder. 

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil varerne er returneret, eller indtil du har dokumenteret, at varerne er sendt retur.  

Vi vil gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Du pålægges ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.  

Afprøvning af varen og emballage  

Du hæfter for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og funktion..  

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris efter returnering, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.  

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. 

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.  

 

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen 

Har du købt en vare hvor det viser sig, at være en mangel eller en defekt, er du beskyttet af købeloven. 

Du har 24 måneders reklamationsret, forudsat du reklamerer inden for rimelig tid (inden 2 måneder efter du har konstateret fejlen eller manglen).   

Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbagesendelse af varen, tilbagebetaler vi dine fragtomkostninger, i så fald at de er rimelige.  

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelsen. Gem din postkvittering med oplysninger om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.  

 

Fortrolighedspolitik 

Når du handler hos os, benytter vi følgende oplysninger: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mail.  

Vi registrerer og videregiver kun de personoplysninger, som er nødvendige for at vi kan levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Hos Rune og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige for hos-rune.dk er Hos Rune I/S 

Du har ret til at få kendskab til, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne om dig er ukorrekte, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@hos-rune.dk 

 

Oplysning om klagemuligheder 

Ønsker du at klage, kan du hér læse mere om dine muligheder for at få behandlet din sag igennem Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet. 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 18/5-2022